tisdag 16 april 2019

Italien 2019, del 4 - Terreno vingård och lördagsmarknad i Greve in Chianti

När vi lämnat Lari och pastatillverkningen åkte vi till Chianti-området. Vi stannade på Terreno vingård där vi välkomnades av Sofia Ruhne. Det är alltså en svensk familj som sedan 1988 driver denna vingård i Toscana. Vinerna är ekologiska och är i huvudsak baserade på Sangiovese-druvan. Vi fick bli testpiloter på den kommande ställplatsen och vårt omdöme är att utsikten därifrån är så otroligt vacker med vinodlingar, olivlundar och böljande gröna kullar. Förutsättningar finns absolut att bli en fantastisk ställplats. Vi besökte gårdsbutiken och fick provsmaka några av gårdens viner, det var en angenäm smakupplevelse, dessutom varvat med historik om gården, de olika vinernas karaktärer och alltsammans av ett duktigt barnbarn till familjen Ruhne. Naturligtvis köpte vi med oss några flaskor hem. Även olivoljan var mycket god och flera av oss köpte även den. Om man inte kommer i husbil kan man övernatta i mysiga lanthus.









Vi fick också tips om lördagsmarknaden i Greve in Chianti och vi åkte alla sex i en av husbilarna till marknaden som låg 4 km från Terreno. Där botaniserade vi bland kläder, växter, frukter, grönsaker, ostar och besökte även den berömda slakteributiken Antica Macelleria Falorni, där vi handlade kött för att grilla på kvällen.





Innan vi åkte tillbaka till vingården, åt vi lunch på Trattoria di Borgo. På kvällen fick vi lov att använda vingårdens grillplats och "grabbarna" skötte grillningen perfekt!



fortsättning följer..

5 kommentarer:

  1. Tack för att ni delar med er. Ser ut som ni har det bra och väldigt fina vyer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marita, vi älskar Italien och speciellt Toscana, här är så vackert och att solen skiner är ju bara ett plus. Roligt att ni följer oss.

      Radera
  2. Vi halkar in på er blogg lite då och då. Vilken härlig resa ni är ute på nu. Toscana och den delen av Italien är fortfarande ett oskrivet blad för oss men efter att ha följt med er blir vi ännu mer lockade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att ni följer oss på bloggen. Vi kan verkligen rekommendera Italien och Toscana!

      Radera
  3. Mitt namn är Andrea Maria,. Det här är en mycket glad dag i mitt liv på grund av den hjälp som Dr.Oduduwa gjorde för mig och hjälpte mig att återställa kärlek och lita på min ex-man tillbaka med sin magi och älska stavningen.
    Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen lurade på mig och letade efter en skilsmässa men när jag kom över Dr.Oduduwa email på internetbloggen om hur han hjälpte så många människor att få deras ex tillbaka och hjälpa till att fixa förhållandet.och få människor att vara lyckliga i sitt förhållande. Jag skickade ett meddelande till email {dr.oduduwaspellcaster@gmail.com} Jag förklarade min mans situation för honom och sökte sedan sin hjälp, men till min förvåning sa Oduduwa att han skulle hjälpa mig med mitt fall och här firar jag nu eftersom min man är helt kär och bryr sig för alltid.
    Min man Anderson vill alltid vara med mig och kan inte göra någonting utan att presentera mig. Jag njuter verkligen av mitt äktenskap nyligen efter stavningslunchen, allting fungerar bra för mig och make, vilket är en bra fest. Jag kommer att fortsätta på internet dela detta vittnesbörd till alla här för att också söka hjälp för att återställa familjen idag, bekänna att Dr.Oduduwa verkligen är en riktig flyktig stavning. Du behöver hjälp KONTAKTA ACIK Akobe NU via e-post: {dr.oduduwaspellcaster@gmail.com}. Här är det enda svaret på dina familjeproblem och känner dig lycklig i ditt förhållande. Och det är också perfekt i SPELL LOVE, WIN EX BACK, LOVER MAT, SPELL PROMOTION, SPELLBESKYTTELSE, SPELLBESÄTTNING, GOD SPEL JOB, SPELL LOTTERY och SPELL CASE CURTAIN . kontakta även honom på sin direkta WhatsApp mobil: +79268011965

    SvaraRadera