onsdag 20 april 2011

Gorges de Verdon - Antibes

Nu kom vi åt internet även idag så här kommer dagens reserapport. Vi lämnade Moustiers Sainte-Marie och den trevliga campingen efter frukost. Mycket trevligt bemötande av värdinnan för campingen. Sedan började dagens äventyr, vi åkte till Lac de Ste Croix, vacker sjö med blått och grönt vatten och där man kunde se kanjonen. Vi fortsatte till Aiguines och följde kanjonen på svindlande höjder, som högst 1250 m - vilken utsikt, vilka vyer! Vägen vi åkte hette Corniche sublime. Vi stannade vid en bro, Pont de L'Artuby, som är med på ett av fotona och i bakgrunden syns vägen längst upp i bergen, där vi nyss hade kört - häftigt va?
Vi fortsatte och kom åter ut på Route Napoleon som vi följde till Grasse. I Grasse besökte vi parfymtillverkare och dofterna sitter fortfarande i kläderna. Trafken här är mycket livlig, men vi tog oss ändå fram till Antibes, där vi nu bor på en camping nära Medelhavet och Rivieran.

Gorges de Verdon vid Lac ste Croix

Lac ste Croix

Gorges de Verdon när vi var som högst, 1250 m

Vi rastar och tar en cach, i bakgrunden syns vägen uppe i bergen som vi nyss kört

Majbritt och Christina bland alla dofter i Grasse

1 kommentar:

  1. Jag är nu och lär mig franska i Frankrike, jag jobbar även på skolan där och skrev en artikel igår om även du kan göra i Verdon Gorge. Jag har själv inte besökt den men jag har fått höra så mycket bra om det. Och nu när jag såg dina otroligt vackra bilder över byn blev jag ännu mer inställd på att jag måste åka dit! tack för de vackra bilderna :)

    SvaraRadera