tisdag 20 juni 2023

En liten Hallandstur - juni 2023

Målet för denna resan var att träffa två studenter, en i Varberg och en i Halmstad. Vad passar då inte bättre än att ta husbilen till de olika begivenheterna. Vi åkte på onsdagskvällen till ställplatsen i Grimeton, 100:-/natt ingen service förutom soptunnor. En promenad i omgivningarna och en geocach som vi inte loggat tidigare hann vi med innan det var dags att sova.

Nästa dag var det Varbergsstudenten för hela slanten och på kvällen hade familjen hyrt lokal utanför Tvååker, så då passade vi på att övernatta på Rödlix Vandrarhem och ställplats, 285:-/natt inkl el och all service. Dessutom hade vi promenadavstånd till festlokalen!

Nästa dag åkte vi vidare till Halmstad för att träffa nästa student och sen åkte vi till ställplatsen "Vid foten av Hallandsåsen" 100:- ingen el men all annan service. Vi bestämde oss för att stanna ytterligare en natt och ägnade dagen åt promenader, bland annat till den trevliga gårdsbutiken, och att slappa i solen med läsning och korsord.

Följande dag åkte vi till Torekov, parkerade i hamnen - det kostade 35/timma - vi tog en rask labcachpromenad och åkte igen efter en timma.

Vi började nu vår färd hemåt, men valde ändå att stanna ute en natt till i Galtabäcks hamns ställplats, 150:-/24 timmar ingen service men väldigt mysig.

Nästa dag körde vi hem; för där väntade nya trevligheter, som att besök goda vänner på Tjörn och sedan var det konfirmation i Trollhättan på helgen.